Trening umyslu sportowca - Sławek Luter

Trening sprawności umysłowej sportowca

 

Trening sprawności umysłowej w sporcie jest oceniany jako niezbędny aby osiągnąć klasę mistrzowską.
Techniki te obejmują próby mentalne, wyobrażenia umysłowe i wizualizację, medytację, próbę zachowań wzrokowo-ruchowych.
Trening umiejętności umysłowych opiera się na metodologii samodoskonalenia, generowanej przez samokontrolę wiedzy, aby poprawić stan psychiczny sportowca.
Ponadto czas przeznaczony na ćwiczenie umiejętności umysłowych i wiara w zastosowane metody wymagają pewnego poziomu motywacji, nawet bardziej niż trening fizyczny, który od początku daje wymierne rezultaty i może być oceniany i mierzony regularnie.
Trening umiejętności umysłowych zawodnika wymaga pewnego stopnia cierpliwości i zaufania do jego stosowania, ponieważ wyniki mogą nie nadejść natychmiast i są często jakościowo trudne do oddzielenia od znacznego wzrostu fizjologicznego wydajności. (Strean i Roberts, 1992).
Podtrzymywanie indywidualnej motywacji, cierpliwość i wytrwałość jest ważna od samego początku, aby wypracować potężne rezultaty.

Odkryj i stosuj motywację wewnętrzną

Weinberg (1984), Martens (1987) i Rushall (1992) podkreślają, że sportowcy powinni być zachęcani do poprawy wyników z wewnętrznej, a nie zewnętrznej motywacji  w osiągnięciu określonych celów. 
Dlatego że wewnętrzna motywacja – świadome “po co”, “dlaczego”, satysfakcja z determinacji – daje większą szansę na rozwój niż motywacja pieniędzmi, pochwałami, prestiżem, medalami.
Dlaczego? Bo w razie porażki, motywacja zewnętrzna może zawodnika załamać i złamać mu stan pewności siebie, bo swoją wartość zawodnik określa po trofeach. Zawodnicy opierający swoją motywację na zewnętrznych elementach łatwiej wpadają w stany depresyjne i załamania.
Zawodnicy opierający swoją motywacją na aspektach wewnętrznych łatwiej znoszą porażki, gdyż czerpią satysfakcję np. z maksymalnego wysiłku jaki włożyli w pojedynek.
Poniżej masz kolejny prezent – trening mentalny programujący motywację wewnętrzną – ćwicz wielokrotnie aż do trwałej przemiany.
Załóż słuchawki, skup się maksymalnie i rozwijaj się
pozdrawiam Cię, Sławek.

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane artykuły

Ludzie mogą się zmieniać

Dzieciństwo jest ważne, ale to nie wszystko.  Siłę psychiczną można kształtować i wzmacniać także w dojrzałym wieku – potwierdziły to badania naukowe psychologów. Ja urodziłem

Wypalanie zawodowe i życiowe

Umiarkowana dawka stresu nikomu nie zaszkodzi, a nawet pomaga nabyć odporność, gdyż trenuje układ i system nerwowy. Dzięki dawce pozytywnego stresu, mobilizujemy się, pracujemy energiczniej,

Kurs antystresowy online

Jak radzić sobie ze stresem

Jak radzić sobie ze stresem Życie w XXI wieku jest trudne. Mimo tego że ludzie mają za co żyć, panuje ogólny dobrobyt i technika spowodowała

Zapisz się do newslettera​​

i otrzymuj informacje i nowych artykułach na blogu, szkoleniach i publikacjach, które pomogą Ci kształtować Twoją przyszłość.