Jaka jest przyszłość marketingu sieciowego?

Na początku lat 90-tych, bez telefonów komórkowych, internetu i mediów społecznościowych, sprzedaż bezpośrednia i network marketing był wyłącznie biznesem rekomendacji szeptanych.

W obszarze produktowym dominowały nadal bardzo kontrowersyjne wówczas kosmetyki, środki czystości i gospodarstwa domowego, produkty konsumpcyjne codziennego użytku oraz pierwsze suplementy diety. A sam biznes był w 100 procentach analogowy.

Liczba firm kiedyś była mniejsza

Było również kilku odnoszących sukcesy dostawców energii elektrycznej i klubów zakupowych z kartą klubową”. Biznes prezentowano na imprezach i spotkaniach domowych i hotelowych. Szkolenie odbywało się również na zawsze na żywo.

Networkerzy byli wówczas w ciągłym ruchu, szybko pokonywali samochodami 80 000 do 100 000 kilometrów rocznie. Wtedy koszty związane z działalnością były znacznie wyższe niż w dzisiejszej cyfrowej erze ryczałtów.

Ale liczba firm była do opanowania: „Herbalife, Amway, LR, PM, NSP,Forever, Avon, Oriflame – nie było ich za wiele. Tym ciekawsze jest to, że wielkie nazwiska w ówczesnym obszarze produktowym, często nadal odgrywają dużą rolę i odpowiadają za sprzedaż w setkach milionów, a nawet miliardów rocznie.

Z drugiej strony firmy produktowe rozwijają się tak długo, jak długo istnieją klienci. Wynagrodzenie jest realizowane na przykład poprzez plany jednopoziomoweróżnicowe lub binarne . Jednak nie każdy plan pasuje do każdej koncepcji, ponieważ plan marketingowy, jako centralny element napędowy, przede wszystkim kieruje pożądanym zachowaniem w działaniu lidera, uruchamiając go, a następnie motywując go poprzez obliczanie i wypłacanie prowizji.

Właśnie dlatego gotowe systemy księgowe lub plany skopiowane od konkurentów nie mają sensu. Niezależnie od tego, szkolenie odbywa się teraz prawie w całości online. Nikt nie musi już podróżować, aby trenować na żywo z upline lub z zewnętrznych trenerów.

Marketing sieciowy to nadal biznes osobisty

Niemniej jednak wydarzenia offline nadal mają rację bytu, jeśli chodzi o dawanie ludziom inspiracji i wizji, a także doświadczenia w ramach „dużego obrazu”: Marketing sieciowy to nadal biznes osobisty i po prostu chcesz spędzać czas z ludźmi o podobnych poglądach, zamiast tylko siedzieć przed ekranem zooma.

W przypadku firm, digitalizacja polega na udostępnieniu sprzedaży każdej możliwej technologii, wraz z filmami, stronami docelowymi, treściami w mediach społecznościowych, lejkami sprzedaży online, mapowaniem i zarządzaniem kontaktami.

Budowanie marki osobistej, wiarygodności i promowania produktów w dobie Internetu umożliwia działanie na olbrzymią skalę niemal każdej osobie zaraz po przyłączeniu się do biznesu.

Wszystkie dekady w skrócie

1990 do 2000

Amerykańskie firmy coraz częściej odkrywają Europę dla siebie. Ich produkty często nie są zatwierdzane, co uniemożliwia prowadzenie działalności przez klienta końcowego. Internet jest wciąż w powijakach, a sieć komórkowa ma wszędzie luki. Króluje system sprzedaży bezpośredniej, gdzie wszystko jest robione na żywo, analogowo, a główną strategią jest poszukiwanie klientów. Ja to nazywam systemem „akwizycyjnym”.

2000 do 2010

Uprzedzenia, które są narzucane sobie przez część branży, są nadal podszyte odpowiednimi praktykami. Ogólnie jednak widać wyraźny wzrost nacisku na produkty i ich jakość. A sam biznes również zyskuje na jakości dzięki dobrej literaturze i lepszym koncepcjom szkoleniowym. Zamiast „oleju z węża” istnieją naukowo uzasadnione podejścia. Przejrzystość, która wzrosła wraz z pojawieniem się Internetu, pomaga dołączać nowe system sponsoringu przez internet, budowanie list mailingowych i zarządzanie kontaktami przez email, newsletter, webinaria.

2010 do 2020

Media społecznościowe szybko stają się narzędziem wybieranym przez networkerów, ponieważ pozwalają im dostosować się do faktu, że ludzie coraz częściej komunikują się ze sobą na nowe sposoby, mogąc promować siebie jako liderów czy ekspertów.

Ogólnie rzecz biorąc, firma staje się coraz bardziej zdigitalizowana. Landing pages, webinaria, prezentacje online, szybki Internet umożliwiają naprawdę dużo. Bardziej rygorystyczne przepisy i dojrzałość runku, prowadzą  do produktów opartych na dowodach naukowych i wysokiej skuteczności.

2020 do 2030

Firmy branżowe stosują i będą używać sprawdzonych metod e-commerce, zapewniając w ten sposób profesjonalne doświadczenie użytkownika online. Automatyczne ścieżki rekrutacyjne czy sprzedażowe klienta, są szczegółowo opracowane, a profesjonalne zarządzanie marką to standard dla wszystkich firm, które chcą być wyróżniane.

Ponadto wzrośnie wykorzystanie funkcji technicznych, takich jak światy wirtualne, automatyzacja, umiędzynarodowienie treści,  które również muszą być znaczne. Słowo kluczowe – Web 3.0.
Wszystkie znaki wskazują na kolejny gwałtowny wzrost w „nowoczesnym” marketingu sieciowym – prowadzonym głównie online.

Marketing sieciowy to idealny model biznesowy dla każdego

W związku z marketingiem sieciowym, ludzie lubią mówić o franczyzie dla ludzi, lub o idealnej koncepcji biznesowej dla każdego. Nie ma barier wejścia ani nie ma ryzyka finansowego. Niemniej jednak jest pewien haczyk. „Mam wątpliwości, czy może istnieć coś takiego jak model biznesowy dla każdego”. Wolna przedsiębiorczość nie jest bynajmniej jak filiżanka herbaty dla wszystkich. Marketing sieciowy to  wolna przedsiębiorczość. Oczywiście każdy może zacząć i spróbować swoich sił, ale aby odnieść sukces, potrzeba zaangażowania i pewnego wytrenowania.

„Daj z siebie 100 procent, a osiągniesz wszystkie swoje cele.

Daj 95 procent, a możesz nie osiągnąć wiele!”

Innym ważnym składnikiem jest dyscyplina w niezwykle dużej dawce, zwłaszcza jeśli biznes jest pracą na część etatu i nie ma zbyt wiele czasu. Nie każdy chce mieć tę dyscyplinę, dlatego ważna jest świadomość – „co chcę osiągnąć tym biznesem i jak bardzo mi na tym zależy”.

Kilka szybkich, prostych wskazówek:

»» Bądź nauczalny

Nie możesz oczekiwać, że od samego początku będziesz dobry i odnoszący sukcesy w czymś, czego nigdy wcześniej nie robiłeś. Weź tych, którzy odnieśli sukces, za wzór do naśladowania, wejdź w ich ślady i podążaj za nimi w ich drodze. Opanuj jak najszybciej kanony biznesowe.

»» Wyjdź ze swojej strefy komfortu

Ten biznes jest łatwy, jeśli ciężko pracujesz i systematycznie  go budujesz. I trudny, jeśli budujesz to nieregularnie. Bez względu na to, ile godzin masz do dyspozycji, w tym czasie po prostu dajesz w siebie WSZYSTKO!

»» Pracuj nad własną marką, stań się atrakcyjny dla innych 

Zaprojektuj swoją lepszą, bardziej pożądaną wersję siebie. Ciężko pracuj, aby stać się tą wersją. Marketing sieciowy umożliwia osobisty rozwój, a także dobre dochody. Pozwól ludziom uczestniczyć razem z Tobą w tej drodze rozwoju i awansów.  Bądź jak najszybciej wiarygodny.

»» Rozwijaj swoje umiejętności przywódcze 

Zostań kimś, za kim inni chcą podążać. Ludzie muszą być blisko ciebie, ponieważ zdają sobie sprawę, że pomagasz im w życiu. Aktywnie pomagaj im się rozwijać. Najlepszym sposobem na to jest praca nad sobą. Bądź wzorem i przykładem dla swojego zespołu.

»» Bądź na systemie 

Aby skutecznie powielać siebie, powinieneś wykorzystać system duplikacji – struktury wydarzeń i szkoleń, które prowadzą do właściwych i przynoszących wyniki działań oraz zapewniają narzędzia potrzebne do osiągnięcia wymiernych i powtarzalnych wyników.

»» Jak najszybciej podejmij decyzję o profesjonalizmie  

Nie próbuj – bo biznes ma udokumentowany sukces i nie musisz się niczego bać. Podejmij dorosłą decyzję, wyznacz ambitne plany, cele – i odpalaj podróż 1000 spotkań, kontaktów, wdrożeń i ujawnienia się w socjal mediach.

Ponad 10 lat w networku

Poznałem możliwości tego modelu biznesowego już dawno, a zaangażowałem się osobiście ponad 10 lat temu. Biznes networkowy daje czas i pieniądze – zatem wolność.
Jeśli coś ma dać Ci godne pieniądze, bezpieczeństwo i perspektywy – zacznij to robić dobrze i sumiennie.

Nadaj swojemu biznesowi wysoką rangę, ponieważ przyszłość budowania osobistych organizacji konsumenckich jest bardzo pozytywna.

Pozdrawiam, Sławek Luter

ps. jeśli jesteś ciekawy możliwości najnowocześniejszych narzędzi do zarabiania w internecie, to zostaw tutaj swój email, zobaczysz od wewnątrz jak wyglądają profesjonalne systemy.

 

 

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Możliwość komentowania została wyłączona.

Polecane artykuły

Wygrywanie dzięki nastawieniu

Rola nastawienia u sportowca i trenera Jestem promotorem świadomego rozwoju osobowości, bo wiem, że stronę psychologiczną nie tylko można kształcić, ale powinno się nad nią

Zamrożenie rozwoju osobowości

Jeżeli kierujesz się nastawieniem na niezmienność, trwałość, oraz odbierasz ludzi i świat takim schematem – jest jak jest, ludzie są jacy są, jestem jaki jestem

Zapisz się do newslettera​​

i otrzymuj informacje i nowych artykułach na blogu, szkoleniach i publikacjach, które pomogą Ci kształtować Twoją przyszłość.